back to top
37 C
Trikala
Παρασκευή, 21 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΠόλη & ΠεριφέρειαΑπό το σχολείο στο μουσείο: Μαθαίνοντας για το ρεμπέτικο στο Μουσείο Τσιτσάνη...

Από το σχολείο στο μουσείο: Μαθαίνοντας για το ρεμπέτικο στο Μουσείο Τσιτσάνη (φωτο)

Σχετικά Άρθρα

“Έφυγε” από την ζωή 52χρονη, μητέρα δυο παιδιών, από το Στεφανοβίκειο

Σοκ έχει προκαλέσει στο Στεφανοβίκειο η είδηση για τον...

Συνελήφθη Τρικαλινός χθες βράδυ με κοκαΐνη

Συνελήφθη, χθες (20-06-2024) το βράδυ στα Τρίκαλα, από αστυνομικούς...

Τροχαίο με τραυματισμό ηλικιωμένου στο κέντρο των Τρικάλων

  Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε νωρίς το μεσημέρι της Παρασκευής στην...

Ημ/νια:

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 24 Μαΐου 2024, στο Κέντρο Ερευνας – Μουσείο Τσιτσάνη, ο Α΄ Κύκλος του καλλιτεχνικού – βιωματικού εργαστηρίου των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος «Για την ψυχή μιας μουσικής…». Επρόκειτο για ένα τρίωρο εργαστήριο διαδραστικής ξενάγησης και κλειστής παρουσίασης από τα παιδιά των δύο τμημάτων της Δ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων «Δωρόθεος Σχολάριος»

Το Μουσείο Τσιτσάνη και το κτήριο στο οποίο στεγάζεται, είναι μια σπάνια περίπτωση Μουσείου, που φιλοξενεί ένα ζωντανό, διαρκώς μεταβαλλόμενο έκθεμα. Το ρεμπέτικο τραγούδι και τις απηχήσεις του στα είδη των τεχνών που συναντιέται και επηρεάζει..

Το αόρατο νήμα της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, ένα δίκτυο πληροφορίας και προστασίας που συνδέει τη μνήμη για τον καλλιτέχνη Τσιτσάνη και την μουσική του, με την ιστορία και την μνήμη της πόλης, αποτέλεσε μια βάση δεδομένων δημιουργικότητας, που αγκάλιασε τα συναισθήματα ,την περιέργεια και τον αυθορμητισμό των μικρών μαθητών.

Η δράση

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και μοιράστηκαν τις πληροφορίες που επεξεργάστηκαν στο σχολείο, σε σχέση με τη δημιουργία, τη σύνθεση, την ποίηση και τη μουσική στο ρεμπέτικο τραγούδι.

Οι βιωματικές ασκήσεις και τα καλλιτεχνικά ερεθίσματα που διερευνήθηκαν από τα παιδιά, συνδέθηκαν με τα τραγούδια και παρουσιάστηκαν στους χώρους του μουσείου με σύντομες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις σε ενεστώτα χρόνο, ενσωματώνοντας τους μικρούς επισκέπτες σε ένα είδος χαρτογράφησης της μουσειολογικής σύνθεσης.

Μέσω αυτών, προσέγγισαν με ποικίλους τρόπους τον ρυθμό, τον χορό και την ιστορία που το ρεμπέτικο τραγούδι εμπεριέχει και αφηγείται.

Ο χάρτης των παρεμβάσεων που δημιουργήθηκε:

Αίθουσα 1: Κελί , διάδρομος ανόδου χρόνια εμφυλίου

«Κάποια μάνα αναστενάζει» 1947 – Ιστορία και αφήγηση

Αίθουσα 2: Γραφείο Τσιτσάνη , Κουζίνα Χάραμα

«Το γράμμα» 1949 – Χορός

 Κεντρικό πάλκο υποδοχής

«Κάθε βράδυ πάντα λυπημένη» 1950 –Τραγούδι

Booth ηχογράφησης

«Το σκαλοπάτι» 1952 – Σωματικό θέατρο και Ρυθμός

 Αίθουσα 3 : Αλέα των τραγουδιών , Είπαν για τον Τσιτσάνη

Μικρές αφηγήσεις προφορικής ιστορίας. Η σχέση του με τους άλλους.

Τι σημαίνει να γίνεσαι αθάνατος, πριν πεθάνεις;

Τα εργαστήρια εκπονούν ο Δήμος Τρικκαίων, το Μουσείο Τσιτσάνη και η καλλιτεχνική εταιρεία ΕΙ_ΧΟ_Σ. με την αιγίδα και την υποστήριξη του ΥΠΠΟ.

Δημιουργός, υπεύθυνη σχεδιασμού και υλοποίησης Πατρίτσια Λάζου, θεατρολόγος – χορογράφος.

Συνεργαζόμενη μουσικολόγος εκπαιδευτικός του 1ου Δημοτικού Σχολείου, ΒιΒή Κοζιού

Συνοδοί εκπαιδευτικοί των τμημάτων της Δ’ τάξης του σχολείου, κ. Ντίνα Παπασικά και κ. Δημήτρης Γκιρεμέζης.

Διευθύντρια 1ου Δημοτικού Σχολείου, Δρ. Ντίνα Βαρδούλη – Λάππα.

Η πραγματοποίηση του εργαστηρίου συνέπεσε με την επίσκεψη του υφυπουργού Πολιτισμού κ. Χρίστου  Δήμα, στους χώρους πολιτισμού της πόλης μας. Είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους μαθητές για τον Βασίλη Τσιτσάνη, υπογραμμίζοντας την εκτίμηση του στο έργο του αλλά και της μνήμες των τραγουδιών του, από την ακρόαση τους με την μητέρα του. Ενημερώθηκε για το είδος του προγράμματος και έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. και γνώση για την άυλη πολιτιστική κληρονομιά και την UNESCO.

Από το γραφείο Τύπου

Ροή Ειδήσεων

geogreen
tsililis