back to top
27.7 C
Trikala
Τρίτη, 23 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΔ. Παπαστεργίου: «Όραμά μας είναι να φέρουμε όλο το κράτος στο κινητό...

Δ. Παπαστεργίου: «Όραμά μας είναι να φέρουμε όλο το κράτος στο κινητό του πολίτη, αποτελεσματικό δίπλα στον πολίτη»

Σχετικά Άρθρα

Ποια χωριά της Θεσσαλίας «κάηκαν»

Δέκατη πέμπτη συνεχόμενη μέρα πολύ υψηλών θερμοκρασιών ήταν η Δευτέρα (22/7)...

Πέθανε ο εφοπλιστής Σπύρος Πολέμης

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 86 ετών ο...

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας απαντά στο ΚΚΕ για τη λειτουργία της Πολιτικής Προστασίας

Απάντηση σε όσα αναφέρθηκαν σε πρόσφατη ανακοίνωσή της Επιτροπής...

Μετά τους 40 βαθμούς Κελσίου έρχονται βροχές και καταιγίδες στα Τρίκαλα

Την πολυπόθητη ανάσα δροσιάς αναμένουν από αύριο Τρίτη οι...

Ημ/νια:

Ο Yπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου στο πλαίσιο του 28th Annual Economist Government Roundtable με κεντρικό θέμα «Πώς η τεχνολογία μεταμορφώνει τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, ο κ. Παπαστεργίου επισήμανε ότι «όραμα μας είναι να φέρουμε όλο το κράτος στο κινητό του πολίτη προκειμένου να έχει ελεύθερο χρόνο να ασχοληθεί με πολλά άλλα πράγματα κι όχι με το πώς θα λύσει μια καθημερινή του διαδικασία. Όραμά μας ένα κράτος αποτελεσματικό  δίπλα στον πολίτη, ένα κράτος ασφαλές γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η κλιματική κρίση είναι εκεί έξω, η Ελλάδα τον τελευταίο χρόνο το είδε με πολύ άσχημο τρόπο, θα ήταν τελείως ανεύθυνο να μην συμπεριλάβουμε τις όποιες πολιτικές μας για την ενέργεια σε οτιδήποτε κάνουμε. Θέλουμε μια τεχνολογία με ανθρώπινο και ”πράσινο” πρόσωπο».

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στον τεράστιο κίνδυνο για τη δημοκρατία, όπως είπε χαρακτηριστικά, που είναι παραπληροφόρηση. Μίλησε για το DSA (Digital Services Act) ως ένα από τα μέτρα στην μάχη κατά της παραπληροφόρησης αλλά και της προστασίας των πολιτών όσον αφορά στις ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ σχετικά με το θέμα της διαφάνειας τόνισε ότι «όσο περισσότερη τεχνολογία βάζεις κι όσο περισσότερες τέτοιες δικλείδες δημιουργείς και αφαιρείς τον ανθρώπινο παράγοντα όπως π.χ. από διαγωνιστικές διαδικασίες είναι ξεκάθαρο πως δυναμώνεις την διαφάνεια. Άρα θέλουμε τυποποιημένες διαδικασίες ώστε να μην μπορεί ανθρώπινο χέρι ή μυαλό να σκεφτεί και να κάνει κάτι».

Καταληκτικά ο κ. Παπαστεργίου επισήμανε ότι «στο κομμάτι της χρήσης τεχνολογίας για κυβερνητικούς σκοπούς θεωρώ πως ξεκάθαρα πρέπει να δούμε τι δεν θέλουμε να κάνει η τεχνητή νοημοσύνη και στην κατεύθυνση αυτή κινείται το ΑΙ Αct, η Πράξη για την Τεχνητή Νοημοσύνη που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσμοθετήσει. Θέλουμε να δούμε αυτές τις χρήσεις που μπορούν να δώσουν προστιθέμενη αξία κυρίως σε τομείς όπως η υγεία, η Δικαιοσύνη».

Ο υπουργός αναφέρθηκε στις εφαρμογές ΑΙ που κάνει χρήση η κυβέρνηση, το mAIgov, το maiGreece για τους επισκέπτες που έρχονται στην Ελλάδα και το myCoast για την παραλίες και τον εντοπισμό της παράνομης κατάληψης των ακτών από ομπρέλες και ξαπλώστρες. «Αυτό όμως που περιμένω από την τεχνολογία ως σύγχρονος άνθρωπος είναι να βρει άμεσα λύσεις στην υγεία και στη Δικαιοσύνη. Θα πρέπει να βάλουμε ένα όριο, η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, κυρίως όμως πρέπει να δούμε τον άνθρωπο και πώς όλα αυτά θα κάνουν την ζωή του ευκολότερη».

Σε σχέση με την αγορά εργασίας, ο υπουργός διευκρίνισε ότι αλλάζουν τα δεδομένα, ενώ τόνισε ότι θα πρέπει να δοθεί μια ιδιαίτερη μέριμνα στους ανθρώπους της ηλικίας κοντά στη συνταξιοδότηση, ενώ για τις νεότερες ηλικίες κρίνεται η ανάγκη απόκτησης νέων δεξιοτήτων «να κάνουμε reskilling, αλλά και τα πανεπιστήμιά μας να αλλάξουν τα προγράμματα σπουδών τους».

Από την πλευρά του, ο Dumitru Alaiba, ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης και Ψηφιοποίησης της Μολδαβίας τόνισε ότι «η τεχνητή νοημοσύνη είναι το μέλλον» ενώ επισήμανε ότι «αγκαλιάζοντας την τεχνολογία και την ψηφιοποίηση μπορούμε να προσφέρουμε πολλές υπηρεσίες». Θίγοντας το ζήτημα της διαφθοράς τόνισε ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει. «Κινηθήκαμε πολύ γρήγορα σε σύγκριση με πέρυσι, καθώς έχουμε διαθέσιμο το 60% των δημόσιων υπηρεσιών online. Είμαστε στον 21ο αιώνα δεν είναι δυνατόν οι άνθρωποι να περιμένουν στις ουρές. Διπλασιάσαμε τις ψηφιακές υπηρεσίες και άρα υπάρχει μια επένδυση στις σχέσεις που αναπτύσσουμε με τους πολίτες». Όπως είπε χαρακτηριστικά η εμπιστοσύνη των πολιτών μπορεί να κλονιστεί όταν υπάρχει αλληλένδετη σχέση διαφθοράς και γραφειοκρατίας. «Η διαφάνεια είναι η πιο φθηνή μέθοδος ελέγχου της κυβέρνησης».

Η Iwona Sikora, senior vice-president and general manager, EMEA, Iron Mountain, έκανε λόγο για συνομιλία με τα δεδομένα. «Με τα νέα μοντέλα επεξεργασίας του λόγου συνομιλείς με τα δεδομένα» δίνοντας το παράδειγμα του e-efka όπου με την χρήση ΑΙ με την ψηφιοποίηση των ιατρικών φακέλων για την εξαγωγή των δεδομένων  με αποτέλεσμα την επιτάχυνση διαδικασιών σχετικά με καταβολή συντάξεων.

Για στενή συνεργασία κυβέρνησης και ιδιωτικού τομέα έκανε λόγο ο  Νίκος Μανιάτης, general manager, Greece & Cyprus, IBM, ώστε όπως είπε «οι πολίτες να νιώθουν ασφάλεια όταν κάνουν ηλεκτρονικές συναλλαγές». Συμπλήρωσε ότι «πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι ως εταιρείες και ως κυβερνήσεις θα αξιοποιήσουμε τις τεχνολογίες για τον καλό σκοπό που υπηρετούν και θα απομονώσουμε τις κακές υπηρεσίες».

Από την δική του πλευρά, ο Φώτης Κωνσταντέλλος, CEO, Aambience Services, υπογράμμισε ότι «η νέα πρόκληση είναι πώς αντιμετωπίζουμε την ταχύτητα, καθώς η τεχνολογία είναι ταχύτητα και ταυτόχρονα να ελέγξουμε την ταχύτητα μέσω της παρακολούθησης δεδομένων». «Πρέπει να συμπεριφερόμαστε στην τεχνολογία ως υπηρεσία» είπε προσθέτοντας ότι «πρέπει να υπάρχει σύγκλιση μεταξύ κυβέρνησης και επιχειρήσεων».

Κάτια Παπαδοπούλου

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ροή Ειδήσεων

geogreen
tsililis