Υπενθυμίζουμε ότι και πριν τις πλημμύρες στη δυτική Θεσσαλία είχε απομείνει μόνο ένα δρομολόγιο ανά ημέρα ενώ κάποια λίγα ακόμα εκτελούνταν με πούλμαν με διάφορες δικαιολογίες.
” Ήθελα να πέσω λοιπόν και τι καλά που μ’ έσπρωξες” που λέει και η παροιμία, και κάπως έτσι καταλήξαμε στη σημερινή εικόνα πλήρους εγκατάλειψης με τις γραμμές να σκουριάζουν, τους σταθμούς να βουλιάζουν στην εγκατάλειψη και την παρακμή, ενώ το κράτος συνεχίζει να καταβάλει επιδοτήσεις για υπηρεσίες που δεν παρέχονται στο επιβατικό κοινό.
Η συγκοινωνία με τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα και το Βόλο είναι ανύπαρκτη, ενώ υπάρχουν ευτυχώς ακόμα τέσσερα ζεύγη δρομολογίων με την Αθήνα που εκτελούνται με πούλμαν μέχρι τα Παλαιοφάρσαλα.
Η φύση αρχίζει να σκεπάζει με τη βλάστηση τον σιδηροδρομικό διάδρομο ενώ δεν λείπει και ο κίνδυνος από τις κλοπές και τους βανδαλισμούς των υλικών της υποδομής.
Ένας ολόκληρος χρόνος λοιπόν κι ακόμα δεν έχει εγκατασταθεί η εργολαβία ανάταξης της υποδομής, η οποία αν ξεκινήσει κάποτε, θα γίνει υποτίθεται παράλληλα με το έργο της ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης που σημαίνει ότι θα διαρκέσει το λιγότερο μια τριετία, ίσως και πολύ περισσότερο.
Δυστυχώς ζούμε σε μια χώρα που η πολιτική εξουσία συνεχώς εχθρεύεται και υπονομεύει για αρκετές δεκαετίες τον σιδηρόδρομο.
Σε όποια άλλη χώρα το δίκτυο θα είχε ξαναμπεί σε λειτουργία σε έναν μήνα το πολύ.
Κι εδώ θα μπορούσε, έγινε άλλωστε στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα, αλλά εκεί ήταν ανάγκη να μεταφερθούν τα κοντέινερ της Cosko. Για τους επιβάτες ουδόλως σκοτίζονται. Ή μάλλον ηθελημένα τους σπρώχνουν να χρησιμοποιήσουν άλλα ανταγωνιστικά μεταφορικά μέσα.
Ζητούμε λοιπόν άμεσα να ανακοινωθεί δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του δικτύου, χωρίς άλλες αναβολές.
Φτάνει πια με την αδράνεια και την αδιαφορία των αρμόδιων τοπικών και όχι μόνο φορέων και εκπροσώπων.
Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων