back to top
25.1 C
Trikala
Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήMediaΈρευνα: Έτσι γίνονται τα περισσότερα ατυχήματα

Έρευνα: Έτσι γίνονται τα περισσότερα ατυχήματα

Σχετικά Άρθρα

Σε 385 συλλήψεις προχώρησε τον Σεπτέμβριο στη Θεσσαλία η Αστυνομία

Κατά τη διάρκεια του μήνα Σεπτεμβρίου του έτους 2024, από τις υφιστάμενες...

Συνάντηση αποφοίτων του 1966 στα Τρίκαλα (φωτο)

Γεννήθηκαν το 1948 και αποφοίτησαν από το πρώτο Λύκειο...

Ημ/νια:

Είτε κινούμαστε στο κλεινόν άστυ είτε στις επαρχιακές οδούς, καθημερινώς η άσφαλτος επιφυλάσσει… εκπλήξεις κι εμείς πρέπει πάντα να είμαστε προετοιμασμένοι, αλλά κυρίως ψύχραιμοι. Τι σημαίνει αυτό; Θα πρέπει να λαμβάνουμε όλα εκείνα τα αναγκαία και ικανά μέτρα που θα κάνουν τις μετακινήσεις μας εύκολες αλλά και ασφαλείς.

Βήμα πρώτο. Φοράμε πάντα ζώνη ή κράνος. Βήμα δεύτερο. Ελέγχουμε πάντα τους καθρέφτες για την καλή οπτική στον δρόμο. Βήμα τρίτο. Τηρούμε μέχρι κεραίας τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. Βήμα τέταρτο. Ξέρουμε από πριν ότι το όχημά μας δεν κινδυνεύει από μηχανική βλάβη κι έχει περάσει με επιτυχία τους τεχνικούς ελέγχους. Κι εδώ βάζουμε μια άνω τελεία προκειμένου να λάβουμε υπόψη και τους εξωγενείς παράγοντες, όπως τα σταθερά σημεία του δρόμου ή τα… παρκαρισμένα οχήματα. Γνωρίζατε ότι  στις περισσότερες μικροσυγκρούσεις είναι αυτά «πρωταγωνιστές»;

Αιτίες ατυχημάτων: Όσα αποκαλύπτει η έρευνα της Hellas Direct
Οι αριθμοί καταδεικνύουν όσα χρόνια υποψιαζόμασταν. Με βάση τα δεδομένα που συνέλεξε για το 2023 από τα ασφαλισμένα της οχήματα η Hellas Direct, η σύγκρουση με παρκαρισμένο όχημα ήταν η πιο συχνή αιτία τρακαρίσματος με ποσοστό 35,4% (το ίδιο συνέβαινε το 2021 και το 2022). Ακολουθεί το τρακάρισμα λόγω μη τήρησης αποστάσεων με ποσοστό 20%. Και σίγουρα δεν είναι θέμα αργών αντανακλαστικών, αλλά λανθασμένης οδικής συμπεριφοράς. Τρίτη πιο συχνή αιτία τρακαρίσματος η όπισθεν/αναστροφή με 19,3%. Ακολουθεί η μη τήρηση απαγορεύσεων με 12,8% και η σύγκρουση σε αλλαγή πορείας 8,75%. Τελευταία στη λίστα έρχεται η σύγκρουση αντίθετα ερχόμενων οχημάτων με 2,2% και η παραβίαση προτεραιότητας από δεξιά με 1,56%.

Μήπως πρέπει να αναρωτηθούμε τι δεν κάνουμε σωστά; Επιπολαιότητα; Λανθασμένοι χειρισμοί ή υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων των οδηγών; Σύμφωνα με τα συμπεράσματα που εξάγονται από την ίδια έρευνα, τα περισσότερα ατυχήματα είναι ανώδυνα και όλα λύνονται απλά κι εύκολα εφόσον ο οδηγός έχει ασφάλεια αυτοκινήτου ή ασφάλεια μηχανής. Ειδικά στην περίπτωση που η ασφαλιστική σας είναι η Hellas Direct, μπορείτε να επωφεληθείτε από την υπηρεσία Fast Track, που εξασφαλίζει αστραπιαία αποζημίωση. Το καλό νέο είναι πως τα περισσότερα από αυτά τα ατυχήματα μπορούν να αποφευχθούν με περισσότερη προσοχή!

Το «λίγο παρακάτω» πόσο επικίνδυνο μπορεί να γίνει;
Χωρίς ζώνη δεν πάμε που-θε-νά! Και βγάζουμε από το μυαλό μας το «εδώ δίπλα πετάγομαι, δε χρειάζεται το κράνος». Γιατί στο «να, εδώ λίγο παρακάτω» καιροφυλακτούν τα περισσότερα τρακαρίσματα. Πότε είμαστε ελεύθεροι να βγάλουμε το κράνος ή τη ζώνη του αυτοκινήτου; Μόνο όταν φθάσουμε στον προορισμό μας. Η έρευνα της Hellas Direct το λέει ξεκάθαρα: σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων από το σπίτι μας γίνονται πάνω από τα μισά τρακαρίσματα, με ποσοστό 55%. Επίσης, σε 5χλμ έως 10χλμ από το σπίτι, έγιναν τρακαρίσματα με ποσοστό 15,78% και ακολουθούν οι αποστάσεις 10 – 20 χιλιομέτρων με 11,56%, 20 έως 50 χιλιομέτρων με ποσοστό 5,40% και τέλος τα τρακαρίσματα που καταγράφηκαν σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 50 χιλιομέτρων από τον τόπο κατοικίας με ποσοστό 12,33%.

Ας μην διαπραγματευόμαστε κάθε φορά τα αυταπόδεικτα! Ο δρόμος μπορεί να έχει και κακοτοπιές και είναι χρέος μας να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και όσους μας εμπιστεύονται για τις μετακινήσεις τους. Αυτό που χρειάζεται είναι μέγιστη προσοχή, ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα, αλλά και η σωστή επιλογή ασφάλειας. Οι ασφαλιστικές εταιρείες σήμερα προσφέρουν πλήθος προγραμμάτων είτε πρόκειται για ασφάλεια οχήματος είτε για ασφάλεια σπιτιού. Εμείς καλούμαστε να προνοήσουμε ώστε με τις σωστές καλύψεις να έχουμε σε κάθε περίπτωση το κεφάλι μας ήσυχο.

Για καλά ταξίδια, όμορφες διαδρομές και συναρπαστικές εμπειρίες κρατάμε το μυαλό και τα μάτια μας στον δρόμο!

Ροή Ειδήσεων

geogreen