Το μεσημέρι της Τετάρτης γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί από το 2ο και το 6ο ΓΕΛ Τρικάλων, το ΓΕΛ Οιχαλίας και άλλων σχολείων συγκεντρώθηκαν στη Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να εκφράσουν την έντονη διαμαρτυρία τους και να ζητούν την ανάκληση της απόφασης, σχετικά με την συγχώνευση τμημάτων σε σχολεία της πόλης.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του trikalaopinion.gr για τα Τρίκαλα δεν εγκρίθηκαν από το υπουργείο Παιδείας τα παρακάτω ολιγομελή τμήματα: Ανθρωπιστικών Σπουδών στο 2ο ΓΕΛ Τρικάλων, Ανθρωπιστικών Σπουδών στο 6ο ΓΕΛ Τρικάλων, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας στο ΓΕΛ Βαλτινού και Ανθρωπιστικών Σπουδών στο ΓΕΛ Οιχαλίας. Επίσης και στα ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας τα ολιγομελή: Στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων στη Γ΄ Τάξη η ειδικότητα «Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου» και στο Πρότυπο ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων στη Γ΄ Τάξη η ειδικότητα “Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών”».
Για απόφαση που δημιουργεί αναστάτωση στα παιδιά έκαναν λόγο τόσο ο διευθυντής του 2ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων Αριστείδης Λυμπίκης, όσο και ο διευθυντής του 6ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων Αθανάσιος Βράντζας, δεδομένου ότι φοιτούν στη Γ’ Λυκείου.
Αθανάσιος Βράντζας, Δ/ντης 6ου ΓΕΛ Τρικάλων
Αριστείδης Λυμπίκης Δ/ντης 2ου ΓΕΛ Τρικάλων
Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Τρικάλων Ουρανία Παπαζεύκου έκανε λόγο για απαράδεκτη απόφαση από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας που λήφθηκε, χωρίς καμία ενημέρωση.
Όπως γνωστοποίησε ο κ. Καπανιάρης, η διεύθυνση είχε αποστείλει σχετικό έγγραφο προς το Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας την επανεξέταση της απόφασης με συγκεκριμένα επιχειρήματα.
Δείτε εικόνες
Tι καταγγέλλουν ο Δ/ντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 6ου ΓΕΛ Τρικάλων
Αγωγή, Μόρφωση, Μάθηση, Διδασκαλία, Εκπαίδευση, Παιδεία, Κατάρτιση. Βασικές αρχές της Παιδαγωγικής Επιστήμης καταστρατηγούνται, χωρίς καμιά αναστολή και χωρίς να υπολογίζεται η καθημερινή προσπάθεια επικοινωνίας, συνεργασίας και αλληλεπίδρασης των Εκπαιδευτικών με τους μαθητές και τις μαθήτριες…
Μαθητές και μαθήτριες αντιμετωπίζονται ως αριθμοί και αποκλείονται από την αποτελεσματική μάθηση. Συγκεκριμένα, το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α με απόφασή του (αρ. Πρωτ. 101210/Δ2, 06-09-2024) πετάει μαθητές/τριές μας έξω από το σχολειό μας, από το σχολειό τους. Μια απόφαση σύμφωνα με την οποία δεν εγκρίνεται η κατά παρέκκλιση λειτουργία του ολιγομελούς τμήματος της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου, διαταράσσοντας την ομαλή σχολική καθημερινότητά τους κι εντείνοντας -τις ήδη αυξημένες- εκπαιδευτικές ανισότητες.
Συγκεκριμένα, επτά μαθητές/τριες του σχολείου μας στην κατεύθυνση Ανθρωπιστικών Σπουδών, στη Γ΄ Λυκείου, εξαναγκάζονται στην πιο κρίσιμη για τη ζωή τους χρονική στιγμή -λίγους μήνες πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις- να μεταβούν σε κάποιο άλλο σχολείο. Να αφήσουν την καθημερινότητά τους, τους φίλους και τις φίλες, τους εκπαιδευτικούς, την πενταετή παραμονή τους στον χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο 6ο Γυμνάσιο και 6ο Λύκειο και να ακολουθήσουν μια ακατανόητη, απαράδεκτη και εντελώς αντίθετη με τις βασικές αρχές της Παιδαγωγικής Επιστήμης πράξη του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, η οποία βασίζεται αποκλειστικά σε αριθμητικά δεδομένα και αλγόριθμους.
Κατόπιν τούτου, υποχρεώνονται να προσαρμοστούν σε ένα εντελώς νέο σχολικό περιβάλλον με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους/τις ίδιους/ες και τις οικογένειές τους: οικονομική επιβάρυνση, απώλεια φίλων, επιπρόσθετο άγχος, ψυχολογικά προβλήματα.
Τονίζεται ότι ανάμεσά τους υπάρχουν μαθητές/τριες οι οποίοι/ες:
-
διανύουν ήδη απόσταση με λεωφορείο, καθώς διαμένουν σε χωριά, ενώ με τη φοίτησή τους σε άλλο σχολείο θα αναγκάζονται να διανύουν μεγαλύτερη απόσταση, εφόσον το σχολείο μας είναι το πλέον κοντινό γι’ αυτούς/ες.
-
αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας και διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες και εντάσσονται σε ειδικές κατηγορίες, κάτι που καθιστά σχεδόν αδύνατη την οποιαδήποτε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις το σχολείο μας έχει ήδη προβεί σε κατάλληλες ενέργειες (υλικοτεχνικής υποδομής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης), ώστε να διευκολυνθεί η παραμονή τους σ’ αυτό και η απρόσκοπτη φοίτησή τους.
-
επλήγησαν από το ακραίο καιρικό φαινόμενο Daniel, χωρίς ακόμη οι οικογένειές τους να έχουν αποκαταστήσει τις ζημιές που έχουν υποστεί.
-
έχουν αδέλφια που φοιτούν στο όμορο 6ο Γυμνάσιο Τρικάλων, γεγονός που θα δυσκολέψει την από κοινού μετακίνησή τους.
Για τους παραπάνω λόγους, ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου κρίνει ότι η συγκεκριμένη απόφαση -όπως και άλλες αντίστοιχες- του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α είναι ειλημμένη βάσει ενός σκληρού οικονομισμού, που αγνοεί κοινωνικά κριτήρια και ατομικές ανάγκες μαθητών/ριών καταδικάζοντας την και απαιτώντας τη μη εφαρμογή της.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι το 6ο Λύκειο Τρικάλων, με πλήθος διακρίσεων τα τελευταία χρόνια, λειτουργεί ως κύτταρο, κυψέλη και πυρήνας για τη συνοικία της Αγίας Μονής κι όχι μόνο. Πυρήνας μάθησης, πυρήνας διαπαιδαγώγησης. Αυτό το καταρρίπτει η συγκεκριμένη απόφαση του Υπουργείου, οδηγώντας σταδιακά στην κατάργηση και οριστικό κλείσιμο του σχολείου μας σήμερα και άλλων σχολείων στο μέλλον. Διότι από αυτή απουσιάζουν τα ίδια τα παιδιά, οι οικογένειές τους και δε λαμβάνεται υπόψη η προσπάθειά τους να μάθουν γράμματα, να σταθούν στην κοινωνία ως ισότιμα μέλη της και να προοδεύσουν.
Απευθύνουμε έκκληση:
στους γονείς και κηδεμόνες,
στον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγίας Μονής,
στους επαγγελματίες της συνοικίας,
σε κάθε πολίτη των Τρικάλων,
να στηρίξουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες μας, ώστε να μη φύγουν από το σχολείο μας, να μην καταργηθεί το τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου, να συνεχίσουν να είναι μαθητές/τριες μας, να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που αγαπούμε: να τους/τις μαθαίνουμε γράμματα, στο ίδιο σχολείο που ξεκίνησαν να φοιτούν. Γιατί, πάνω απ’ όλα, είμαστε Δάσκαλοι και θέλουμε τα παιδιά μας να είναι κοντά μας και αγωνιζόμαστε να μην κλείσει κανένα τμήμα και κανένα σχολείο!
Γιατί “όταν κλείνει ένα σχολείο ανοίγει μια φυλακή”!